Promy Côte des Dunes oraz Côte des Flandres

Promy Côte des Dunes („Wybrzeże Wydm”) oraz Côte des Flandres („Wybrzeże Flandrii”) są nowoczesnymi promami pasażersko-samochodowym(ropax), które operują na trasie przez Kanał La Manche miedzy Dover a Calais. Jako Côte des Dunes i Côte des Flandres żeglują od 2016 roku, po gruntownym remoncie i modernizacji, która trwała dwa miesiące w stoczni Damen w Dunkierce. Promy są statkami siostrzanymi.

Promy pomalowano w nowe barwy DFDS, wyremontowano silini, stery, wszytskie konstrukcje stalowe oraz całkowicie odnowiono wnętrza obu jednostek. Na pokładach jednostek znajduje się restauracje 7 Seas, Horizon Snack Bar oraz Lighthouse Cafe. Dla podróżujących rodzin przygotowaliśmy kącik zabaw dla dzieci Pirates’ Island.

Premium Lounge

Dla tych którzy potrzebują więcej prytwatności oferujemy Premium Lounge, a dla profesjonalnych kierowców na pokładzie znajduje się specjalny obszar Road Kings.

Premium Lounge jest najwygodniejszym sposobem na podróż przez Kanał La Manche, oferujemy codzienną prasę, ekrany telewizyjne z wiadomościami, darmowe Wi-Fi oraz niesamowite widoki na morze. Nie zapomnniej także od ciepłych oraz zimnych napojach, owocach oraz ciasteczkach.

Oba promy mogą pomieścić do 1.500 pasażerów, 400 pojazdów oraz 2.000 metrów frachtu. Obie jednostki będą pływać 10 razy dziennie (po 5 razy w każdym kierunku), zwiększając liczbę rejsów na tej trasie z 20 do 30 na dobę. Prom

Historia Promów

Prom Côte des Dunes wybudowany został przez Aker Finnyards w fińskim mieście Rauma w 2001 dla nie istniejącego już przewoźnika SeaFrance. Silniki wyprodukowała firma Wärtsilä. Prom wypłynął pod nazwą SeaFrance Rodin, poźniej jako Rodin. Côte des Flandres wybudowano także dla SeaFrance przez Chantiers Atlantique w Saint Nazaire, w 2005 jako Seafrance Berlioz.W 2012 zmienno nazwę na Berlioz, po zakończeniu działaności SeaFrance.

​Dane techniczne

​Wyporność ​33,796 GT (pojemność brutto)
​Długość 185.82 m​
Szerokość​ 27.7 m​
Silniki​ 2 x Wärtsilä 8L46B
2 x Wärtsilä 12V46B (diesel)​
​Prędkość 46 hm/h (25 węzły)​
Pasażerowie​ 1.900​
Pojazdy​ 120 ciężarówek lub 700 samochodów​

Ciekawostki

  • 224 osoby pracowały 63.840 osobo-godziny remontując oba promy
  • 34.000 litrów farby potrzebowano aby pomalować statki z zewnątrz
  • Zainstalowano 282 lampy oraz zarówki, 30 ekranów telewisjnych oraz 2.470 krzeseł oraz kanap i 714 stołów
  • Długość każdego ze statków porownywana jest do długośći 6 wielorybów
  • Położono 11.000 m2 dywanów, podłóg oraz kafelek – wystarczyłoby na 113 domów
  • Każdy ze statków będzie żeglować 170.000 mil morskich (314.840 km) co roku, czy prawie 8 razy dookoła świata
  • Łacznie, silniki każdego z promów produkują moc 53.000 koni mechanicznych, porównywaną do mocy 624 saomochodów osobowych
  • Prom oświetlaja 880 metry taśmowych świateł LED
  • Łączna długość kabli na statku to 21 km

 


ZOSTALIŚMY NAGRODZENI​​

Jesteśmy dumni, że zostaliśmy uznani za Wiodącego Operatora Promowego w Europie w 2017 roku (Europe's Leading Ferry Operator 2017) w ramach World Travel Awards. Tytuł Wiodącego Operatora Promowego w Europie oraz na Świecie utrzymujemy od 6 lat!
awards​​​​​​