Prom Calais Seaways

Promy Calais Seaways jest promem który przewozi pasażerów jak i rownierz ich pojazdy przez Kanał La Manche, miedzy angielskim Dover a francuskim Calais. Wybudowany jako Prins Filip w 1991 roku w nieistniejącej już belgijskiej stoczny Boelwerf, od 2013 roku, po remoncie generalnym, prom dołączył do biało-granatowej floty DFDS. Statek przeszedł także remont w 2017.

 

Prom żegluje pod banderą Francuską, jest nieco mniejszy, niż pozostałe statki na tarasie Dover-Calais.

Ciekawostką jest, że prom cumował w stoczni Remontowa (im. J. Piłsudzkiego) w Gdańsku na okres około dwóch tygdoni w trakcie których odświeżono recepcję w które witani są pasażerowie.

Statek wyposażony jest w restauracje, bar, kafejkę, rozkładane fotele, sklep, kącik zabaw oraz pokłady słoneczne z widokiem na morze. Statek jest również dobrze przystosowany dla potrzeb profesjonalnych kierowców ciężarówek.

Prom posiada także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – dużą windę o rozmiarze 190 x 220 cm z drzwiami o szerokości 120 cm, oraz toaletę dostępną dla wózka inwalidzkiego. Statek posiada także lazienkę z prysznicem, umywalką, toaletą oraz poręcze.

Historia promu Calais Seaways

Prom Calais Seaways zbudowano dla belgijskiego państwowego operatora promowego Regie voor Maritiem Transport, znany pod nazwą handlową Oostende Lines. Statek nazwano Prins Filip na cześć obecnego króla Filipa I Koburga, gdy był następcą do belgiskiego tronu. Ówczesny prom posiadał najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, nakręcono także film instruktarzowy dla pasażerów w stylu demonstracji na pokładzie samolotu.

Prom zaczął kursować na trasie z Ostend do Dover w 1992.

Po dekadzie operowania na Europejskich morzach w 2011, prom dołączył do floty DFDS (w partnerstwie z LDLines), kursując na trasie Dover-Calais. Inauguracyjny rejs był uroczyście obchodzony, uwagę prasy przyciągnęła obecność brytyjskiej aktorki oraz modelki Kelly Brook, która na okazję ubrana była w strój marynarski.

Prom ponownie pojawił się w stoczni Remontowa, w doku Ostrów II na remont oraz konserwacje i drobne naprawy głównych silników Sulzer. W lutym 2017, Calais Seaways przeszedł remont wnętrza, w celu ujednolicenia wyglądu z promami Cote des Dunes oraz Cote des Flandres.

Dane techniczne

​Wyporność 28,838 GT (pojemność brutto)​
Długość​ ​163.4 m
Szerokość​ 27.6 m​
Silniki​ ​2 x Sulzer 8ZA S40 (diesel)
2 x Suzler 8ZAL 40S (diesel)
Napęd​ 2 śruby okrętowe​
Prędkość​ ​39 hm/h (21 węzły)
Pasażerowie​ 1,850​
​Pojazdy 700 pojazdów​


ZOSTALIŚMY NAGRODZENI​​

Jesteśmy dumni, że zostaliśmy uznani za Wiodącego Operatora Promowego w Europie w 2017 roku (Europe's Leading Ferry Operator 2017) w ramach World Travel Awards. Tytuł Wiodącego Operatora Promowego w Europie oraz na Świecie utrzymujemy od 6 lat!
awards​​​​​​