Przygotowanie do podróży ​

Karta zdrowia

W przypadku choroby lub obrażeń ciała podczas wakacji lub czasowego pobytu w innym państwie członkowskim UE możesz skorzystać z publicznej opieki zdrowotnej.

Aby korzystać z tej bezpłatnej publicznej opieki zdrowotnej musisz posiadać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub EKUZ (dawny formularz E111). Każdy członek rodziny musi mieć swoją własną kartę. Nie ma opłaty dla tej karty zdrowia, ponieważ jest to bezpłatna usługa publiczna.

Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj https://www.gov.uk/european-health-insurance-card

W sytuacjach kryzysowych; podczas wizyty do państw UE lub w domu 112 to europejski numer alarmowy do pogotowia ratunkowego, straży pożarnej lub policji dostępny z telefonów stacjonarnych i komórkowych, bezpłatny wszędzie w UE.

Limit bagażu

Pasażerowie piesi: pasażerowie muszą być w stanie bez problemów przenosić własny bagaż i są odpowiedzialne za jego wniesienie z budynku terminalu na statek i na odwrót. Nasz limit bagażu wynosi 50 kg za osobę dorosłą i 25 kg na dziecko.

Pasażerowie pojazdów: nasz pokład samochodowy jest zamknięty i dostęp do niego zabroniony w czasie podróży, więc prosimy zabrać ze sobą to, co może być konieczne podczas podróży z ze sobą.

Jeśli masz jakieś specjalne wymagania bagażowe poinformuj nas o tym przed dokonaniem rezerwacji, aby uniknąć rozczarowania.

Na trasie Newhaven - Dieppe Foot bagaże pieszych pasażerów przekraczając 56 cm długości x 45 cm szerokości x 25 cm głębokości będą przechowywane w naszej przechowalni bagażu rejestrowanego i mogą być odebrane w chwili przybycia do portu. Dostęp do niego jest zabroniony podczas przeprawy i radzimy  wszystkie cenne lub kruche rzeczy mieć ze sobą przez cały czas.​

Zgubiona własność

Wszystkie rzeczy osobiste znalezione na naszych statkach lub w portach są wysyłane do naszych biur rzeczy znalezionych. Pasażerowie, którzy pozostawili swoje nazwiska lub numery telefonów na jakiejkolwiek części majątku osobistego zostaną powiadomieni o znalezieniu własności.

Przedmioty znalezione na pokładzie przechowuje się przez 3 miesiące następnie zostają one przekazane na cele charytatywne.

W przypadku utraty lub zagubienia rzeczy osobistej podczas podróży napisz nam swoje dane:

Dover i Dunkierka/Calais:lostproperty.dover@dfds.com
Newcastle - Amsterdam:lostuk@dfds.com
Newhaven – Dieppe:newhaven-dieppe@dfds.com
Kopenhaga - Oslovaremodtagelsen@dfds.dk


Mniejsze przedmioty wartościowe mogą być bezpiecznie przechowywane na naszym pokładzie w czasie trwania podróży, ale prosimy pamiętać, że, DFDS Seaways nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek kradzieże czy zgubienia własności. Wszystkie przedmioty wartościowe powinny być bezpiecznie zamknięte w samochodzie lub trzymane na pasażera w każdej chwili. Prosimy nie pozostawiać torby bez nadzoru.​

Telefony komórkowe

Istnieje możliwość, aby wykonywać połączenia z telefonu komórkowego lub wysłać wiadomości tekstowe na morzu.

Gdy będziesz blisko brzegu, twój telefon połączy się z normalnej sieci, jeśli nadaje sygnał jest dostępny. Na otwartym morzu, łączność komórkowa jest możliwe dzięki zastosowaniu technologii satelitarnej, przekazywanie połączeń i wiadomości działa w oparciu o roaming międzynarodowy. Dostępność tej usługi zależy od twojego telefonu sieci i planu taryfowego.

Ani DFDS Seaways, ani jego dostawca satelitarnej ustala taryfy za korzystanie z tej usługi. Ostateczna opłata nakładana na konto telefonu zostanie ustalona przez własnego operatora telefonii komórkowej i może być różna. Billing otrzymujesz jest jak zwykle od twojego dostawcy usług.

Ważne jest, byś skontaktował się z operatorem twojej sieci komórkowej, aby potwierdzić odpowiednie taryfy roamingowe przed skorzystaniem z nich. Połączenia / wiadomości wykonane na morzu są również zobowiązane do opłat w roamingu międzynarodowym pobieranych przez operatora sieci komórkowej. Opłaty można również stosować do połączeń / wiadomości, które odbierasz.​

Kontrola paszportowa

Należy spełnić wszystkie wymogi dotyczące dokumentów niezbędnych do podróży, takich jak np. dowód osobisty, paszport, wizy imigracyjne i dotyczących ochrony zdrowia, które mają zastosowanie podczas przewozu lub wszelkich innych usług świadczonych przez nas dla Ciebie. Pasażerowie z nieprawidłowym lub niewłaściwymi dokumentami uprawniającymi do podróży będą zawróceni podczas odprawy, nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za skutki i nie będą one kwalifikowały do refundacji.

Twoim zadaniem jest, aby sprawdzić, czy spełniłeś wszystkie warunki koniecznych do przekroczenia granicy różnych krajów. Znajdziesz je na stronie internetowej rządu UK: www.gov.uk/foreign-travel-advice

Odprawa

Godzinę przybycia do portu w celu przejścia procesu odprawy znajdziesz na potwierdzeniu rezerwacji w czasie lokalnym. Podczas podróży do portu, należy zaplanować odpowiednią ilość czasu, aby przejść proces odprawy. To minimum 45 minut (90 minut dla popularnych rejsów) przed wypłynięciem dla naszych przepraw promowych na trasach wschodniej części kanału i 90 minut przed wypłynięciem dla przepraw promowych na naszych trasach w zachodniej części kanału.

Zakłócenia w rejsach

Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić rzetelność naszych informacji i strony internetowej. Jednak zmiany mogą wystąpić pomimo naszych najlepszych starań. Wszystkie godziny wypłynięcia i przypłynięcia zamieszczone na stronie i innych publikacjach, potwierdzeniach i voucherach, są jedynie czasami przewidywanymi, których nie możemy w pełni zagwarantować. Wszystkie nasze statki są uzależnione od warunków pogodowych i zdarzeń siły wyższej.

Podczas dokonywania rezerwacji prosimy o podanie numeru telefonu kontaktowego (najlepiej numer telefonu komórkowego), a postaramy się nawiązać kontakt z Tobą w przypadku wystąpienia poważnych zakłóceń.​

Opuszczone rejsy

Wszystkie bilety sprzedawane są na podstawie rezerwacji, pasażerowie muszą więc podróżować w swoim określonym czasie i terminie. Jeśli nie pojawią się w porcie w wyznaczonym miejscu i czasie, nie ma podstaw do wnioskowania o zwrot lub kredytów na rekompensaty za kwotę zapłaconą za wycieczkę.

W świadczonych przez nas usługach na kanale La Manche, jeśli przegapisz prom z jakiegokolwiek powodu, na przykład, jeśli będą korki lub inne problemy w ruchu komunikacyjnym podczas dojazdu do portu, jeśli dojedziesz do portu w ciągu dwóch godzin od planowanej pierwotnie godziny przeprawy, możesz skorzystać bezpłatnie z przejazdu (w zależności od dostępności). Jeśli zakupiłeś bilet Flexi możliwość ta jest wydłużona do 72 godzin.​

Waluty

Newcastle - Amsterdam
Wszystkie ceny podane są w euro. Akceptujemy płatności zarówno w euro jak i funtach. Na pokładzie obowiązuje kurs wymiany waluty na funty.

Dover – Dunkirk/Calais
Wszystkie ceny podane są w funtach. Akceptujemy płatności zarówno w euro jak i funtach. Na pokładzie obowiązuje kurs wymiany waluty na euro.

Newhaven-Dieppe
Wszystkie ceny podane są w funtach. Akceptujemy płatności zarówno w euro jak i funtach. Na pokładzie obowiązuje kurs wymiany waluty na euro.

Kantor jest dostępny na wszystkich promach DFDS Seaways.

Usługi medyczne

Medyczne Placówki

DFDS Seaways Wszystkie statki są wyposażone w placówkach medycznych i mają pierwszy zespół pomocy wyznaczonych pracowników. Brak lekarzy na statkach DFDS Seaways.

Bezpieczeństwo na pokładzie

Możesz odpocząć i czuć się bezpieczniena pokładzie statku DFDS Seaways. Wszystkie nasze promy spełniają najwyższe standardy i przepisy bezpieczeństwa, a nasza załoga jest przeszkolony do działania w każdej sytuacji awaryjnej.

Oczywiście, wszystkie statki DFDS spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i przepisy, w tym międzynarodowe wymogi SOLAS. Możesz poprosić o więcej informacji naszych doświadczonych pracowników na pokładzie każdego z naszych statków. Przepisy bezpieczeństwa są ogłaszane przez głośniki przy każdym wypłynięciu.

Rutynowe kontrole bezpieczeństwa pasażerów, bagażu i pojazdów przeprowadzane są we wszystkich portach ze względu na kod bezpieczeństwa, który został wprowadzony w 2004 roku.

Wszyscy pasażerowie muszą posiadać ważny dokument ze zdjęciem (paszport lub dowód), gdy wchodzą na pokład statku, który powinien być pokazany w momencie odprawy. krajów skandynawskich podróżujących na trasie Kopenhaga – Oslo mogą również korzystać z karty bankowej ze zdjęciem.

Our crew is fully trained in emergency procedures and at the unlikely event of an emergency they will be ready to guide you through safety measures.

Nasza załoga jest w pełni przeszkolona w zakresie postępowania w sytuacjach awaryjnych, w mało prawdopodobnym przypadku zagrożenia będą gotowi, aby powiadomić cię o środkach bezpieczeństwa.​

Palenie na pokładzie

Palenia, które obejmuje e-papierosy, nie jest dozwolone w kabinach pasażerskich i pomieszczeniach ogólnodostępnych, w tym korytarzach, klatkach schodowych. Palenie na pokładzie statku jest dozwolone tylko w wyznaczonych miejscach, które są odpowiednio oznakowane. Minimalna opłata za palenie w miejscu do tego nieprzeznaczonym wynosi 200 € (co odpowiada wartości usług czyszczących zamówionej przez nas firmy sprzątającej).

Driving Onboard

​Jest więcej wskazówek dotyczących jazdy w Europie, niż tylko ta by pamiętać, aby trzymać się prawej strony. Od ustępowania pierwszeństwa rowerzystom w Holandii do montażu opon zimowych w Norwegii, nasze wskazówki pomogą zapewnić ci bezpieczeństwo w podróży.

By uzyskać więcej informacji przeczytaj Wskazówki podróżne

Pierwszeństwo wejścia na pokład

​Pierwszeństwo wejścia na pokład i wyprowadzania pojazdów jest dostępne wyłącznie dla samochodów (mniej niż 2,4 m wysokości) na trasie z Dover do Dunkierki.

Musisz przejść odpr​awę w jak zwykle, nie mniej niż 1 godzinę przed odjazdem i zostanie nadany ci priorytet wejścia na pokład, pierwsi przyjezdni będą pierwszymi na pokładzie.

W przypadku wymagającej użycia windy, zaoferowany zostanie ci wybór, albo priorytet podczas wejścia na pokład lub parking blisko windy.

Dowiedz się więcej o Priority Boarding

ZOSTALIŚMY NAGRODZENI​​

Jesteśmy dumni, że nasza dobra praca została zauważona i kolejny raz zostaliśmy uznani za Wiodącego Operatora Promowego w Europie i na Świecie w 2016 roku (World and Europe's Leading Ferry Operator 2016) w ramach World Travel Awards. Tytuł Wiodącego Operatora Promowego w Europie utrzymujemy od 5 lat, natomiast tytuł Wiodącego Operatora Promowego na Świecie utrzymujemy od 6 lat.
awards​​​​​​